lunes, septiembre 29, 2014

EN OTRO PAIS



Títol original: Da-reun na-ra-e-suh; Any: 2012: Durada: 89 min. Pais;  Corea del Sud; Director: Hong Sang-soo; Guió: Hong Sang-soo; Música: Jeong Yongjin; Fotografia: Jee Yunejeong, Park Hongyeol; Repartiment: Isabelle Huppert, Yu Jun-Sang, Moon So-Ri, Jung Yu-Mi, Yoon Yeo-Jung, Moon Sung-Geun; Productora: Jeonwonsa Film Co.


Sinopsi: Una mare i la seva filla fugen a la ciutat costanera de Mohang per eludir els deutes que han contret. La jove comença a escriure un guió per a un curtmetratge que té com a protagonistes tres dones anomenades Anne. Les tres arriben a Mohang i allà reben l'ajuda de la propietària del motel on s'allotgen i la d'un socorrista que vagabundeja per la platja


 

Audio de la Taula rodona del cinema de Hong Sang-soo




Comentaris:

En un altre país. He vist molt poques pel · lícules coreanes i cap d'aquest director, crec que aquesta és la menys coreana d'elles però el que està clar és que tinc molt poc per poder opinar. He vist la pel · lícula i com un espectador més sense més opinió que el que la nostra petita pantalla ens ha projectat. Per començar m'ho he passat molt bé, m'ha entretingut, que és el primer que li he demanat sempre al cinema. És una manera d'explicar una "situació" que em sembla original, poc comú al cinema i potser més vista en el teatre o en la música de jazz, pensin en les variacions que es fan d'un tema, sense abandonar-lo, en la interpretació de diversos components d'un grup. En aquest film la persona que va escrivint els relats fa tres variacions, que partint d'unes constants, que es repeteixen, va dotant de densitat i sentit al resultat final. Quan s'acaba la pel · lícula es té la sensació d'haver vist una i no tres, com les variables es juxtaposen la història és només una. Magnífica Isabelle Huppert, com sempre, i molt important per guanyar-se a l'espectador que espera quedar satisfet quan va al cine.

Paco

_______________________________ 

Pel·lícula agradable de veure en la línia d'Éric Rohmer, on es donen situacions quotidianes sense grans dramatismes o violències però amb un rerefons que si acostuma a tenir matisos dramàtics i convida a reflexionar més del que hom s'esperava.


El far com a símbol, potser, de la llum que busquen els personatges per sortir d'unes vides un tant grises on la gelosia i la infidelitat apareixen sovint. Però no arriba mai la protagonista a veure'l. Inclús els professors en la tercera història no acaben de donar llum a la Huppert.

Les variacions en les històries amb la bona actuació de la Huppert em porten a no focalitzar tant la meva atenció en un missatge o història en concret i sí en l'especulació sobre les diferents formes de l'amor, de la infidelitat.

La conducta un tant irracional en alguns moments dona un to humorístic que s'agraeix i provoca alguns somriures i em fa connectar amb una visió intel·ligent de la vida i la recerca de felicitat, temes que al relativitzar-los és quan ens acostem a la seva resolució.

La forma de rodar de Hong San-soo és original, amb molts plans on talla peus o cames i utilitzar el zoom de forma peculiar.

Li dono un 6,5 sobre 10.
 

Rogeli
 

No hay comentarios: