- Sinopsis
- És hivern a Buffalo, New York. Billy Brown acava de sortir de la pressó després de cinc anys després d'una aposta poc encertada que no va poder pagar. Aquests anys ha estat enganyant als seus pares dient-lis que treballa pel govern en un important projecte i que està casat amb una preciosa dona. Desesperat per impressionar als seus pares, i sense esposa o novia de cap mena, Billy rapta impulsivament a Layla i l'obliga a representar el paper davant dels seus extravagants progenitors...
- Paradigma del cinema indie
- Guia de visionado
- Pel.lícula que ens fa un retrat de Billy, un pobre home fracassat que
tot just acaba de sortir de la pressó. El que sentim per ell a les
primeres seqüències de la pel.lícula és rebuig.
Però aviat en podrem saber les causes, necessita afecte degut a una infantesa amb uns pares no comunicatius, egoistes, freds, totalment desinteressats vers l’angoixa del seu fill.
Aquesta manera de ser la descarrega amb el seu únic amic al qual tracta de la mateixa manera que el van tractar a ell.
Segresta una noia sensible sense passat ni futur, no sabem res d’ella però és capaç de conèixer com sent en Billy, conèixer el seu interior molt diferent a com actua en realitat.
La redempció del personatge serà trobar l’amor buscat.
Gallo fa una pel.lícula independent en la qual tot el pes recau sobre ell mateix, juga amb el drama i la comèdia, amb el que és real i irreal, però sempre de manera intel.ligent.
La seva estètica i manera de filmar és retro, semblant al cinema dels anys 70, curiosos els flashbacks en quadre a la pantalla, semblants a les tomes d’una càmara de ma.
Per acabar, dir que és una mostra de cinema independent amb els seus altibaixos però que conté escenes memorables como ara el sopar de presentació amb els pares o l’escena impactant del final en el local de l’ex jugador de futbol americà.
Javier - _______________________________
Buffalo 66 em sembla una excel · lent pel · lícula . No
vull entrar a comparar i veure en aquesta pel · lícula de Vincent Gallo
influències d'altres escoles de cinema i d'altres directors . Aquest creador filma la seva història de forma personal i amb talent . Ens porta per camins difícils de creure per a un espectador corrent de cinema . Situacions
des de la seva necessitat de pixar com a única i imperiosa necessitat
que ens porta a la comèdia tradicional fins a una altra prioritat com és
la d'anar a visitar els seus pares amb la seva vida " en ordre" per
culminar amb l'execució del culpable de les desgràcies . La càmera amb pocs canvis d'enfocament fa que els protagonistes actuen amb llibertat recitant els seus papers . La
càmera prenent els plànols des de cadascun dels personatges a casa amb
els pares i combinant amb efectius flashbaks ens porta a conèixer-lo en
profunditat , un perdedor resultat de la seva vida des de la infància
fins a una maduresa que encara no ha arribat . La immaduresa és clara en la relació amb Bobo , els seus pares i l'amor de per la irreal Wendy . La seva entrada en el camí de l'edat adulta s'inicia amb Laie i sobretot en les escenes sense diàleg al Motel .
Paco
________________________________
-M’ha
semblat una opera
prima
molt estimable. En el fons, és una història d’amor poc
convencional, protagonitzada per dues persones perdudes com el Billy
Brown i la Wendy/Layla. Sobretot el Billy (de qui sabem moltes més
coses), que al final de la pel.lícula troba l’amor i l’escalf
que li van mancar de petit i comença a veure les coses d’una altra
manera, com si la vida li donés una segona oportunitat. En una
conversa telefònica, ell mateix ho resumeix així: «Ahora
tengo una chica. Una chica que es muy bonita y amable, y además me
quiere».
-En
destacaria tres escenes. La sortida de la presó, en què retrata
magníficament la gelor i la solitud del personatge en un ambient on
predominen els tons grisos i blancs, tret dels botins rabiosament
vermells del Billy. També el dinar amb els pares, amb la càmera
ocupant alternativament el lloc d’un dels assistents (tot i que
n’abusa una mica). I, per descomptat, una de les darreres escenes
amb les imatges zenitals del Billy i la Wendy estirats al llit, que
es van apropant fins a fusionar-se en una abraçada final per
protegir-se de la fredor física i psicològica que els envolta.
-Al
meu parer li sobra metratge, i hi ha algunes repeticions i escenes
allargades innecesàriament. Però retrata molt bé els ambients
generalment freds, de vegades desolats i impersonals, tant els
exteriors (quan el Billy surt de la presó) com els interiors (les
escenes del motel on es banyen junts). També m’han agradat els
tocs d’humor una mica surrealista, com quan va donant voltes perquè
no troba on anar a pixar… En canvi, trobo poc afortunats els
excessos «tarantinians»
de l’escena en què dispara contra el jugador de rugby causant de
tots els seus mals.
-Pel
que fa als actors, excel.lents tant la Christina Ricci, amb el seu
posat d’extra-terrestre a bona part de la pel.lícula, com el
Vincent Gallo, que no sé perquè em recordava continuament l’estil
del Joaquim Phoenix. I també molt encertats el Ben Gazzara, en el
paper d’un home que passa de tot menys de les jovenetes, i
l’Anjelica Huston, molt més interessada pels partits de rugby que
pel seu fill (encara que se l’estima).
Ramón
Sol
1 comentario:
Pel.lícula que ens fa un retrat de Billy, un pobre home fracassat que tot just acaba de sortir de la pressó. El que sentim per ell a les primeres seqüències de la pel.lícula és rebuig.
Però aviat en podrem saber les causes, necessita afecte degut a una infantesa amb uns pares no comunicatius, egoistes, freds, totalment desinteressats vers l’angoixa del seu fill.
Aquesta manera de ser la descarrega amb el seu únic amic al qual tracta de la mateixa manera que el van tractar a ell.
Segresta una noia sensible sense passat ni futur, no sabem res d’ella però és capaç de conèixer com sent en Billy, conèixer el seu interior molt diferent a com actua en realitat.
La redempció del personatge serà trobar l’amor buscat.
Gallo fa una pel.lícula independent en la qual tot el pes recau sobre ell mateix, juga amb el drama i la comèdia, amb el que és real i irreal, però sempre de manera intel.ligent.
La seva estètica i manera de filmar és retro, semblant al cinema dels anys 70, curiosos els flashbacks en quadre a la pantalla, semblants a les tomes d’una càmara de ma.
Per acabar, dir que és una mostra de cinema independent amb els seus altibaixos però que conté escenes memorables como ara el sopar de presentació amb els pares o l’escena impactant del final en el local de l’ex jugador de futbol americà.
Javier
Publicar un comentario