La primera pel·lícula del curs octubre/novembre 2007 serà el gran clàssic d'Stanley Donen, considerats per alguns historiadors del cinema com el clímax del musical dels anys 50.
Alguns enllaços:
El film com a musical
Gene Kelly
Una crítica
Hazme reir
Els vostres comentaris:
Intuir es poc, al marge d'una visió clara en l'intent d'agradar a l'espectador i de captar l'interès que s'havia perdut en aquest gènere feia un temps enrera.
Esdevénen els aspectes més expressius en la interpretació, junt amb l'impacte visual del color, gran protagonista en tot moment, en tota escena. Inclús diría que durant la critica en imatges del cine sonor i en B/N en El Caballero Duelista la nota de color el dona precisament el toc d'humor.
Davant el pas del cine sonor al parlat que ens reflecteixen en tot moment, ens trobem en una situació molt dura davant dels actors de l'època que no saben com tirar endevant en el nou musical. Penso que molts i grans artistes van veure troncada la seva carrera,( com en el cas de la Lina ), donant potser mes protagonisme als actors de teatre. En aquest comentari podría afegir que justament la cançó SINGIN IN THE RAIN i en el fet de que estigui plovent durant la pelicula, te a veure en aquesta culminació d'artistes que marchen i altres nous que entren. La pluja arrassa amb lo vell i dona pas a la nova generacíó.
Marina
___________________________________
Roge
SINGIN’ IN THE RAIN
“I'm singing in the rain, Just singing in the rain, What a glorious feeling, I'm happy again”. Escuchando esta canción ¿quién no piensa en Gene Kelly bailando alegremente bajo la lluvia? Es tan evocadora que hasta no hace falta haber visto la película para imaginarlo. No es nada sorprendente pensar que Singin’ in the Rain se haya convertido en la obra maestra del genero, en la película culta de la comedia musical. Hasta la gente no aficionada al genero la ha adoptado.
Singin’ in the Rain es una película que consigue mezclar a la perfección la comedia musical, la parodia y una critica de la industria de Hollywood. Estos 3 enfoques aparecen claramente en la primera escena de la película: Cuando las estrellas de la época (tan glamour que rozan el ridículo) desfilan bajo los ojos de un público histérico y Gene Kelly nos cuenta – a través de diversos números de baile - la historia de su “digna” subida en Hollywood. Sabemos desde el primer momento que hemos entrado en el mundo de la parodia y que la comedia (y el buen humor) lo contaminara todo: Los números de baile, la critica sobre Hollywood y sus estrellas etc.
Poco tiempo después aparece en el guión la llegada del sonido en la industria cinematográfica - primero de forma anecdótica (durante la fiesta) y después como una gran revolución - y nace, The Jazz Singer, la primera película parcialmente hablada de la historia del cine. A partir de ese momento el público quiere películas 100% habladas, 100% cantadas y 100% bailadas. Y del mismo modo que lo ha hecho con el Star System en la primera secuencia, Singin’ in the Rain narra con un gran sentido del humor como los estudios se vieron obligados a producir películas (sin necesidad de argumento ninguno) donde todas sus estrellas cantan y bailan como mejor pueden, primero en los estudios (Make’ em laugh; La declaración de amor de Lockwood a Kathy ) y después en la calle. Con la llegada del sonido en el guión, el efecto cómico ya no es solamente de payasadas sino que utilizan las situaciones burlescas que pueden surgir con el doblaje (problemas de sincronización de sonido, necesidad de doblar los actores que tienen una voz poco atractiva, cursos de dicción) y añaden juegos de palabras (“No hay nada entre nosotros: Solo aire”), diálogos con doble lectura (“Lockwood y Lamont: Hablan! Y Lina dice: “¡Claro que hablamos!”).
A lo mejor por eso Singin’ in the rain es un musical que consigue gustar a los que normalmente rechazan al genero: No hay predominio de los números musicales. Esta vez comparten la escena con otro elemento de mucho peso, el del buen humor.
Por otro lado, el argumento es mas complejo y no solamente gira en torno a la preparación de una obra musical o al nacimiento de una historia de amor. Nos da un autentico homenaje al cine, a los actores y a cada uno que participe en la concepción de una película.
____________________________________________________________
EL NÚMERO MUSICAL MÉS CONEGUT
Un breu anàlisi d'aquesta seqüència:
_ A nivell formal, el número de "Singing in the rain" mostra la perfecció del duo Donen-Kelly i com el muntatge havia demostrat la capacitat d'integració del número musical dins la narració. L'inici de la seqüència quan surt de casa de Kathy i el final amb el policia integren perfectament el número en una continuïtat narrativa perfecta. El carrer solitari és un marc ideal per deixar-se anar i l'espectador compren totalment la naturalitat del fet (el que contrasta amb el número anterior "Good morning", en el que tota la posada en escena és hiperartificial (es travessen parets, els moviments de càmera son horitzontals, teatrals,...). El muntatge dins la seqüència "Singing in the rain" porta un ritme propi. Els diferents talls donen peu a variacions de ritme, tot passant per un tempo pausat al principi que es va animant paulatinament. Cada tall permet fer evolucionar el ritme inclús introduint moviments de càmera més barrocs en els moments més "andantes". La seqüència té una pròpia estructura simètrica que la porta a ser una de les més conegudes de la història del cinema. Quan acaba, ningú pot dubtar ja que tots els seus plans acabaran bé.
Julio
No hay comentarios:
Publicar un comentario