Títol
original: Da-reun na-ra-e-suh; Any: 2012: Durada: 89 min. Pais; Corea del
Sud; Director: Hong Sang-soo; Guió: Hong Sang-soo; Música: Jeong
Yongjin; Fotografia: Jee Yunejeong, Park Hongyeol; Repartiment: Isabelle Huppert, Yu Jun-Sang, Moon So-Ri, Jung Yu-Mi, Yoon Yeo-Jung, Moon Sung-Geun; Productora: Jeonwonsa Film Co.
Sinopsi: Una mare i
la seva filla fugen a la ciutat costanera de Mohang per
eludir els deutes que han contret. La jove comença
a escriure un guió per a un curtmetratge que
té com a protagonistes tres dones
anomenades Anne. Les
tres arriben a Mohang i allà reben l'ajuda de la propietària del motel on s'allotgen i la d'un socorrista
que vagabundeja per
la platja
Audio de la Taula rodona del cinema de Hong Sang-soo
Comentaris:
En un altre país. He vist molt poques pel · lícules coreanes i cap d'aquest director, crec que aquesta és la menys coreana d'elles però el que està clar és que tinc molt poc per poder opinar. He vist la pel · lícula i com un espectador més sense més opinió que el que la nostra petita pantalla ens ha projectat. Per començar m'ho he passat molt bé, m'ha entretingut, que és el primer que li he demanat sempre al cinema. És una manera d'explicar una "situació" que em sembla original, poc comú al cinema i potser més vista en el teatre o en la música de jazz, pensin en les variacions que es fan d'un tema, sense abandonar-lo, en la interpretació de diversos components d'un grup. En aquest film la persona que va escrivint els relats fa tres variacions, que partint d'unes constants, que es repeteixen, va dotant de densitat i sentit al resultat final. Quan s'acaba la pel · lícula es té la sensació d'haver vist una i no tres, com les variables es juxtaposen la història és només una. Magnífica Isabelle Huppert, com sempre, i molt important per guanyar-se a l'espectador que espera quedar satisfet quan va al cine.
Paco
_______________________________
En un altre país. He vist molt poques pel · lícules coreanes i cap d'aquest director, crec que aquesta és la menys coreana d'elles però el que està clar és que tinc molt poc per poder opinar. He vist la pel · lícula i com un espectador més sense més opinió que el que la nostra petita pantalla ens ha projectat. Per començar m'ho he passat molt bé, m'ha entretingut, que és el primer que li he demanat sempre al cinema. És una manera d'explicar una "situació" que em sembla original, poc comú al cinema i potser més vista en el teatre o en la música de jazz, pensin en les variacions que es fan d'un tema, sense abandonar-lo, en la interpretació de diversos components d'un grup. En aquest film la persona que va escrivint els relats fa tres variacions, que partint d'unes constants, que es repeteixen, va dotant de densitat i sentit al resultat final. Quan s'acaba la pel · lícula es té la sensació d'haver vist una i no tres, com les variables es juxtaposen la història és només una. Magnífica Isabelle Huppert, com sempre, i molt important per guanyar-se a l'espectador que espera quedar satisfet quan va al cine.
Paco
_______________________________
Pel·lícula agradable de
veure en la línia d'Éric Rohmer, on es donen situacions quotidianes sense grans
dramatismes o violències però amb un rerefons que si acostuma a tenir matisos
dramàtics i convida a reflexionar més del que hom s'esperava.
El far com a símbol, potser,
de la llum que busquen els personatges per sortir d'unes vides un tant grises
on la gelosia i la infidelitat apareixen sovint. Però no arriba mai la
protagonista a veure'l. Inclús els professors en la tercera història no acaben
de donar llum a la Huppert.
Les variacions en les històries
amb la bona actuació de la Huppert em porten a no focalitzar tant la meva
atenció en un missatge o història en concret i sí en l'especulació sobre les
diferents formes de l'amor, de la infidelitat.
La conducta un tant irracional
en alguns moments dona un to humorístic que s'agraeix i provoca alguns
somriures i em fa connectar amb una visió intel·ligent de la vida i la recerca
de felicitat, temes que al relativitzar-los és quan ens acostem a la seva
resolució.
La forma de rodar de Hong
San-soo és original, amb molts plans on talla peus o cames i utilitzar el zoom
de forma peculiar.
Li dono un 6,5 sobre 10.
Rogeli
No hay comentarios:
Publicar un comentario