1990 .- DURADA.- 110 min. .-DIRECTOR: José
Luis Guerín.- GUIÓ: José Luis Guerín.- FOTOGRAFÍA: Jesús
Sorni & Gerardo Gomerzano.-
SINOPSIS
Documental-homenatge a "El hombre tranquilo" de
John Ford. Un particular tribut a la famosa obra fordiana en el que, allunyat
del documental tradicional, rastreja les pistes d’una ficció cinematogràfica aliena
i ofereix el retrat d’una societat que li fascina.
M'és
difícil
comentar la
pel · lícula
Innisfree
de José
Luis Guerin
d'una
manera
objectiva o
distant. Fa
uns quants
anys em
vaig anar a
Irlanda i,
entre altres
coses, a
buscar les
petjades de " The
quiet man" i
de John
Ford. Com
tants altres,
Guerin
inclòs,
busquem
aquells
escenaris
idíl · lics.
Ens van
identificar el
poble de Innisfree
com Cong
i varem
comprovar
l'íntima
relació
dels
habitants
de la zona amb
la
pel · lícula. A
partir d'aquí, l'Abadia,
la taverna
Pat Cohan,
el pont, el
riu, els
prats, les
ruïnes del
cottage, la
creu etc
....
Comprenc a Guerin, en primera instància, després ve el que no hem fet els altres i ell sí que va fer, la pel · lícula.Innisfre, crec que compleix tots els objectius del seu creador i els meus com "espectador". Ens explica una història nova i actual sobreposada i alhora derivada de la de Ford. Comença pel color utilitzat tan igual a l'anterior, les localitzacions que són gairebé les mateixes, la gent tan meravellosament local, li permet utilitzar transparències que ens porten, gairebé sense notar-ho, d'un costat a l'altre dels quaranta anys entre una i l'altra pel · lícula. Molt bé escollits els actors i els personatges reals i sàviament mesclats i relacionats. És un gran treball que no es limita a fer un homenatge "retro-nostàlgic" sinó que crea la seva pròpia obra, tan personal, ja, llavors.
Comprenc a Guerin, en primera instància, després ve el que no hem fet els altres i ell sí que va fer, la pel · lícula.Innisfre, crec que compleix tots els objectius del seu creador i els meus com "espectador". Ens explica una història nova i actual sobreposada i alhora derivada de la de Ford. Comença pel color utilitzat tan igual a l'anterior, les localitzacions que són gairebé les mateixes, la gent tan meravellosament local, li permet utilitzar transparències que ens porten, gairebé sense notar-ho, d'un costat a l'altre dels quaranta anys entre una i l'altra pel · lícula. Molt bé escollits els actors i els personatges reals i sàviament mesclats i relacionats. És un gran treball que no es limita a fer un homenatge "retro-nostàlgic" sinó que crea la seva pròpia obra, tan personal, ja, llavors.
Només
tinc un
però a
la pel · lícula
i és
la durada,
m'hagués
semblat
perfecta
amb un
quart d'hora menys,
encara que ja
sé com
és de difícil és
reduir quan
tens tant
i tan
bon
material.
Paco Dobaño.
No hay comentarios:
Publicar un comentario